Laten we eens beginnen bij het begin… Als u een bedrijf heeft wilt u de meest belangrijke gegevens, uw klanten, uw primaire bron van inkomsten, goed beheren. Er komt dan onder anderen al snel een begrip als CRM om de hoek kijken. Wat is dit nu precies?

Customer relationship management oftewel CRM is een Engelstalige benaming voor klantrelatiebeheer, soms ook relatiemarketing of verkoopbeheersysteem genoemd.
(Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Customer_relationship_management)

Wikipedia geeft hier een mooie indruk van wat dit is volgens de grote softwarebedrijven en bijhorende analisten. Men bedenkt een standaardwerkwijze voor aan aantal zaken waarmee u bedrijf te maken krijgt. Dit zal natuurlijk voor het overgrote deel ook kloppen. Geen enkel bedrijf verschilt immers 100% van andere bedrijven. Ieder bedrijf wil uiteindelijk ergens, misschien verstopt, misschien met een maatschappelijk doel, maar toch, ergens onder de streep winst maken. Dan is het handig als u één softwarepakket heeft wat dat proces zoveel mogelijk ondersteund. CRM blijkt dan al vaak de uitkomst.

Wat betekent dit voor uw organisatie?
Wij kunnen het u natuurlijk niet haarfijn vertellen. U weet veel beter dan wij wat u nu precies zou willen vastleggen. Wél kunnen wij u tooling aanbieden om het specifiek voor uw wensen en eisen in te richten. Zodat u uiteindelijk toch wel erg ver in de buurt van uw wens terecht komt.

In onze gedachten begint u natuurlijk met het vastleggen van wie nu precies uw klanten zijn of (helaas) ooit waren. Uiteraard met de bijhorende factuur- en adresgegevens. Ook kan het handig zijn om de bijhorende contactpersonen aan de zijde van de klant te registreren. Ook weer uiteraard met de bijhorende adres- en contactgegevens. Wellicht breidt u het nog uit met een behandelaar of accountmanager aan uw zijde.

En dan? Misschien, maar wij denken zeker, vindt u het fijn om ook uw werkopdrachten ergens te registreren. Zodat u weet wat u heeft gedaan, voor wie, wanneer, hoeveel het gekost heeft en wat de huidige status is. Kan wel handig zijn.. toch?

Het kan zelfs handig zijn om dit uit te breiden met uw leverancier, facturen, uw assets en nog meer. In principe zijn de mogelijkheden onbegrensd. Neodesk geeft u de mogelijkheid om alles te registreren op de manier die past bij uw organisatie.

Meer informatie? Neem contact met ons op. Wij denken graag met u mee.

Customer Relationship Management met Neodesk
Getagd op: